Pages

Khamis, 19 Ogos 2010

Pelancongan Ramadhan

Salam kepada semua..Haaa..macamana dengan puasa,ok tak ? Semoga kita KUAT dan TABAH meneruskan berpuasa hingga ke hari terahir.Oh ya..saksikan sedikit sedutan klip video tentang daging bakar cicah kuah asam ya dan jangan gelak ok.Nampaknya kali ini tak begitu banyak yang boleh diperkatakan tentang pelancongan memandangkan kita sedang berpuasa.Namun,ada sesuatu yang menarik perhatian saya dari sudut melancong dibulan puasa.Tahukah kawan kawan semua bahawa,pelancongan ramadhan masih belum diterokai lagi di Malaysia ini secara komersil.
Cara Cara Membuat Bubu

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Ramadanbolehjaditarikanpelancong/Article Tahukah kawan kawan bahawa,aktiviti aktiviti seperti di foto foto yang dipaparkan ini boleh dilakukan ketika berpuasa ? Cuba klik link yang diberikan diatas untuk mendapat maklumat lanjut tentang pelancongan ramadhan.Pada pendapat saya,sekiranya pelancongan ramadhan ini dikomersilkan,perlulah disusuli dengan acara acara ibadah yang lazimnya dilakukan ketika di bulan ramadhan.Lebih meyakinkan sekiranya ada satu badan yang menyelaras dari pihak  PBT dan SWASTA agar sana sama mengenalpasti lokasi lokasi indah dan menawaekan aturcara yang menarik.Kita saksikan foto foto yang disediakan danterus ke klip video.

Di Pulau Tioman

Muzium Kelantan
Proses Membuat Bubu
Beca
Acara Cari Barang Dalam Tepung
Makan Malam Beramai Ramai
Peserta Melancong Mendengar Taklimat
Whats Cooking From Malaysia..

Mari kita saksikan klip video ini.Daging bakar cicah kuah asam ni sebenarnya dah berzaman di negara kita.Cuma,mungkin cara penyediaanya berbeza.Air asamnya pun mempunyai beberapa bagai.




Tu lah dia kawan kawan sedikit tentang daging bakar...Sampai sini dulu ya,INSYALLAH..ada banyak lagi ceruta cerita menarik ok.Selamat berpuasa.








3 ulasan:

  1. Daging bakar sedap di makan dengan nasi kerabu kalau ikan bakar baru sedap di makan dengan air asam.. kunjugi uniked berhampiran dengan UKM bangi.. sesiapa tahu di situ cukup terkenal dengan air asamnya yang sedap....apapun ok .... rindunya ... nak buat iar asam lah petang ni huhuhu

    BalasPadam
  2. Masak lomak pun sodap..Heh.heh.Fikri.

    BalasPadam
  3. bestnyee.... bulan2 pose ni ceita makanan... drooling tau....

    BalasPadam

No foul languages please.TQ for your comments.