Pages

Sabtu, 29 Mei 2010

Tips Sebelum Pergi Bercuti 3..

Salam sejahtera dan hello kepada pelawat pelawat blog ini.Seeperti biasa,saya nak umumkan PEMENANG BERTUAH baucer percutian 3/2malam ke Melaka+penginapan+city tour+makan minum untuk 2 orang.Kali ini seorang penuntut IPTA di Bangi yang tidak putus putus mencuba dan TAHNIAH saya ucapkan kepada Cik Ain Zarina Zawawi,ID NO 00111.Selamat bercuti dan rihatkan minda.


SOALAN KALI INI

NAMAKAN TAMAN TEMA AIR YANG MEMPUNYAI PULAU ORANG UTAN?
(sila jawab sebelum 15 June 2010)
BAUCER 3/2MA;AM PORT DICKSON+PENGINAPAN+MAKAN MINUM DAN LAWATAN KE HUTAN PAYA BAKAU PASIR PANJANG.


PENGUMUMAN dari kenalinegaraku4u2c.

Pihak kami mempunyai lebih dari 25 destinasi baucer baucer percutian PERCUMA yang perlu dihabiskan menjelang hujung tahun ini.Anda hanya perlu MENJAWAB soalan soalan pelancongan melalui laman blog ini dan emailkan jawabannya atau SMS kan ke hfon saya secepat mungkin.Hanya peserta yang sudah berdaftar sahaja dibenarkan turutserta.

Sekiranya anda ingin turutserta,BERDAFTARLAH segera kerana banyak lagi acara acara berbentuk PELANCONGAN yang kami akan perkenalkan agar anda MEMPEROLEHI PENDAPATAN HARIAN atau SAMPINGAN.

Anda juga akan DIBAYAR RM2.seorang setiapkali rakan rakan anda MELAWAT laman blog ini.

SEMUA PEMBAYARAN DAN BAUCER BAUCER PERCUTIAN OLEH KENALAINEGARAKU4U2C ADALAH DIJAMIN SEPENUHNYA.



Tips 3.Sebelum Pergi Bercuti..

Ok,kita sambung tentang panduan atau tips sebelum anda pergi bercuti.Setelah memastikan jenis percutian anda tibalah masanya anda memikirkan tentang apa yang perlu dibawa ketika becuti nanti.Ada dikalangan rakan rakan saya sampai bantal dakap pun nak dibawanya,ada yang nak bawa dvd player,periuk masak nasi,kerusi goyang dan paling aneh,ada yang nak bawak lampu bilik tidurnya sendiri.Bawak je lah washing machine dan peti ais sekali..he..he..he


Sekarang kita ambil contoh bercuti di pantai.Apa yang perlu dibawa?
1.Pastikan jumlah hari semasa bercuti di pantai
2.Bawa pakaian pakaian yang tidak tebal,seperti kemeja t,seluar pendek atau track bottom/suit,pendek kata,seluar dan baju basahan.



4.Bawa agar mencukupi.Sebab,mengikut pengalaman saya,ada yang sampai meminjam.Nasib baik tak pinjam seluar...,seluar tu laaa.He..he.

5.Jangan lupa 2 perkara iaitu,losion penahan panas.Kecuali anda tak kisah kulit dibakar ranggup atau black is beauty.Sekiranya anda bergantung kepada ubat ubatan seperti asma,darah tinggi,sembelit,gatal gatal sana sini,mudah sakit kepala atau migren,anda dinasihatkan meletakkan ubat ubatan ini TERLEBIH DAHULU kedalam beg yang dikhaskan.Jangan lupa memesan kepada anggota keluarga anda agar dapat mengingatkan anda ketika hendak berangkat.Bayangkan sekiranya anda tergaru garu sana sini ketika berenang renang ditepi pantai.


6.Pastikan anda membawa kasut yang bersesuaian sekiranya becuti ditepi pantai.Elakkan selipar getah kerana ia mudah tertanggal atau putus getahnya ketika berjalan dipasir pantai yang basah.

Ok..samapai disini dulu kali ini dan saya akan sambung lagi dengan topik,Tips Sebelum Pergi Bercuti ini kemudian dengan beberapa cerita MELUCUKAN.Janagan lupa menjawab soalan ok..Assalamualaikum..











1 ulasan:

No foul languages please.TQ for your comments.