Pages

Jumaat, 5 Oktober 2012

Jom Ke KL City Gallery,Dataran Merdeka.

Lambang dan Laluan Ke KL City Galler
Alhamdulillah..Kita jumpa lagi dilaman yang tak seberapa ini.Terima kasih kerana sudi membaca laman kesayangan anda ini,hahahaha,tegolak den.Baru baru ini saya telah berpeluang meluangkan sedikit masa meninjau kesebuah galeri yang memaparkan sejarah bandaraya Kuala Lumpur.Boleh dikatakan agak baru juga galeri ini ditubuhkan dan telah menjadi satu lagi lokasi pelancongan di negara kita.

Terletak di lokasi srtategik pelancongan iaitu di sekitar Dataran Merdeka dan bersebelahan restoran Warisan,galeri ini mempamerkan segala maklumat sejarah tentang bandaraya Kuala Lumpur.Tahniah diucapkan kepada pihak yang menghasilkan serta mengendalikan galeri ini iaitu,ARCH.bangunan galeri juga amat bersejarah kerana telah berusia 114 tahun.

ARCH merupakan pengeluar barangan berasaskan kayu,seperti cenderahati dan barangan bersaiz kecil yang melambangkan Malaysia.Barangan2 ini juga terdapat di galeri dimana kita boleh membelinya sebagai cenderahati.Sepertibiasa,saya telah menyediakan satu klip video dahulu buat tontonan semua.Foto foto juga disediakan.Klip Video kedua akan menyusul kemudian.







Akhir kata,semoga jumpa lagi di klip video kedu

4 ulasan:

  1. Balasan
    1. Salam...Terima kasih komennya.Datanglah KL,saya boleh bawak jalan2 ke tempat2 menarik.

      Padam
  2. cuti nanti bolehlah pergi ni, KY baru berapa kali pergi KL, lagipun tak ada saudara mara kat sana...

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam...Datangla,saya bawak jalan jalan.Lagipun,itulah tugas saya,bawak orang melancong.Terima kasih sudi memberi komen.

      Padam

No foul languages please.TQ for your comments.